Συντήρηση περονοφόρων ανυψωτικών

2018-02-12

Συζητάμε με τον κο Καλογερόπουλο Γιώργο, τεχνικό και ιδιοκτήτη της εταιρίας ''kalogeropoulos-forklifts''.

KΛΑΡΚ BLOG : Κύριε Καλογερόπουλε, θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στο Blog μας και με την ευκαιρία θα θέλαμε και την γνώμη σας σε ορισμένα θέματα που σχετίζονται με την συντήρηση των περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων.

Kalogeropoulos : Ευχαριστώ για την πρόσκληση και εύχομαι το Blog να πετύχει τους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε.

KΛΑΡΚ BLOG :  Πείτε μας αρχικά, γιατί είναι τόσο σημαντική η συντήρηση ενός μηχανήματος;

Kalogeropoulos : Με την συντήρηση καταφέρνουμε να:

  • Προλαμβάνουμε τυχόν κινδύνους που μπορεί να βλάψουν ή και να καταστρέψουν μέρη του μηχανήματος. Για παράδειγμα ή μη αλλαγή λαδιών, στα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή διαστήματα, προκαλεί μειωμένη προστασία στους θερμικούς κινητήρες και σε βάθος χρόνου ζημιές που θα χρειαστούν μεγάλο κόστος αποκατάστασης
  • Σε κάθε επίσκεψη του τεχνικού π.χ. για αλλαγή λαδιών/φίλτρων γίνεται και ένας τυπικός έλεγχος σε διάφορα μέρη του μηχανήματος και διαπιστώνεται η γενικότερη κατάσταση του. Έτσι είμαστε σε θέση, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, να προβλέψουμε αν χρειάζεται κάποια τεχνική παρέμβαση ώστε μία μικρή βλάβη ή δυσλειτουργία να μην επεκταθεί σε κάτι πιο σοβαρό.
  • Η προβλεπόμενη και προγραμματισμένη συντήρηση απαιτεί λίγο χρόνο και γίνεται όπως λέει η και η λέξη, "προγραμματισμένα". Εσείς δηλαδή αποφασίζετε, βάσει των αναγκών σας, πότε θα γίνει. Η βλάβη από την άλλη έρχεται όχι μόνο εκεί που δεν το περιμένατε αλλά κυρίως όταν δεν την θέλατε. Διαρκεί περισσότερο, κοστίζει περισσότερο στην αποκατάστασή της και φυσικά κάνει και ζημιά στην παραγωγικότητα της επιχείρησής σας.

KΛΑΡΚ BLOG : Κάθε πότε κάνουμε σέρβις και τι περιλαμβάνει;

Kalogeropoulos : Με τον όρο «σέρβις», καθώς και το τι περιλαμβάνει αυτό, εννοούμε τις Υπηρεσίες Τακτικής Συντήρησης.

Η «Τακτική Συντήρηση» περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών προληπτικού ελέγχου και τακτικής συντήρησης, η οποία παρέχεται σύμφωνα με τα καθορισμένα στα τεχνικά εγχειρίδια των κατασκευαστών του εξοπλισμού, σε τακτά χρονικά διαστήματα, και αποσκοπεί στην προληπτική συντήρηση και έγκαιρη διάγνωση επερχόμενων βλαβών στον Εξοπλισμό με την συμπλήρωση ή αντικατάσταση αναλωσίμων υλικών και τη διατήρηση της καλής λειτουργίας του Εξοπλισμού.

Η τακτική συντήρηση, λαμβάνοντας υπόψη την παλαιότητα, τις συνθήκες λειτουργίας του Εξοπλισμού και το μέσο όρο ωρών λειτουργίας κάθε μονάδας του Εξοπλισμού ετησίως, γίνεται στον τόπο λειτουργίας και συντήρησης του Εξοπλισμού.

Προτείνουμε για τα μηχανήματα να διενεργείται τακτική συντήρηση δυο φορές ετησίως. Αυτή διακρίνεται σε:

(α) προληπτική συντήρηση η οποία διενεργείται τον μήνα Ιούνιο , κατά την οποία γίνεται έλεγχος της ομαλής λειτουργίας κάθε μονάδας του Εξοπλισμού, καθαρισμοί ή/και συμπλήρωση, εάν απαιτείται, αναλωσίμων απαραίτητων για τη λειτουργία της (γράσσα, λάδια υδραυλικών και κινητήρων, βαλβολίνες κ.α.) και

(β) τακτική συντήρηση, η οποία διενεργείται τον μήνα Ιανουάριο, κατά την οποία γίνεται πλήρης έλεγχος της λειτουργίας της μονάδας, εκτεταμένοι καθαρισμοί των μερών του εξοπλισμού, συσσωρευτών και φορτιστών και εφόσον απαιτηθεί αντικατάσταση αναλωσίμων υλικών απαραίτητων για τη λειτουργία της μονάδας (φίλτρα, γράσσα, λάδια υδραυλικών και κινητήρων, βαλβολίνες κα).

KΛΑΡΚ BLOG :  Όσον αφορά στα αναλώσιμα και στα ανταλλακτικά, ποια η γνώμη σας, γνήσια ή after market;

Kalogeropoulos : θα έλεγα χωρίς κανένα ενδοιασμό ότι το κυριότερο για την σωστή λειτουργία και μακροζωία στο μηχάνημά μας είναι η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούμε κάθε φορά ιδιαίτερα στα μηχανήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης π.χ λάδια, φίλτρα, βαλβίδες ,ελατήρια κ.λ.π. θα πρότεινα να είναι αγορασμένα από προμηθευτές πιστοποιημένους στο χώρο των ανταλλακτικών. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά εκεί τα πράγματα είναι λίγο πιο εύκολα γιατί τα κύρια ανταλλακτικά όπως πλακέτες, μονάδες και μικροεξαρτήματα είναι πάντα κατασκευασμένα από τις εταιρείες (Siemens,Toshiba, Hitachi , GE ) κ.λ.π. άσχετα από πού τα προμηθεύεται ο κάθε εισαγωγέας.

Η εταιρεία kalogeropoulos-forklifts εισάγει απευθείας από την Ευρώπη το 90% τον ανταλλακτικών που χρησιμοποιεί για τις επισκευές η τις πωλήσεις του τμήματος ανταλλακτικών. Η εισαγωγή των ανταλλακτικών απευθείας από οίκο του εξωτερικού δίνει την δυνατότητα να έχουμε καλύτερες τιμές πώλησης, άρα με αυτόν τον τρόπο κερδίζει και ο τελικός πελάτης.

Klark/blog : Όλοι μας, θα λέγαμε, αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στα οικονομικά. Μία ερώτηση λοιπόν που ενδιαφέρει όλους τους ιδιοκτήτες είναι το πόσο κοστίζει ένα σέρβις;

Kalogeropoulos : Στην ερώτηση αυτή θα δώσω το φάσμα των τιμών της αγοράς. Υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν πακέτα συντήρησης ανυψωτικών μηχανημάτων από 80,00€ -120,00€ με αναλώσιμα υλικά αμφιβόλου ποιότητας.

Μετα από εμπειρία 35 χρόνων στα ανυψωτικά μηχανήματα θα έλεγα στους ιδιοκτήτες ότι τα μηχανήματα τους, ως μέρος της παραγωγής διαδικασίας, αξίζουν την καλύτερη ποιότητα λαδιών και φίλτρων. Οι τιμές συντήρησης μηχανής με γενική λίπανση μηχανήματος πιστοποιημένης ποιότητας αναλώσιμα υλικά (φίλτρα λάδια κ.λ.π. είναι από 160,00€ -180,00€ για μηχανήματα έως 2-2.50 τόνους και 200,00€ -280,00€ για μηχανήματα 3-4.00 τόνους. Πάντα οι τελικές τιμές διαφέρουν ανάλογα με την κατηγορία και τον κατασκευαστή του μηχανήματος.

Αυτό που με σιγουριά μπορώ να μεταφέρω από την εμπειρία μου είναι το γνωστό «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» με ότι αυτό συνεπάγεται στην καλή λειτουργία και φυσικά στην μακροζωία ενός μηχανήματος που θυμίζω στοίχισε αρκετά για την απόκτησή του.

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον κύριο Καλογερόπουλο και την εταιρία του για τις πληροφορίες που μας παρείχε και ευχόμαστε η σημερινή μας κουβέντα να είναι η αρχή ενός εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των χρηστών του klark/blog.

Ελπίζουμε να βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον.

Eαν ναι, στείλτε μας τυχόν απορίες ή παρατηρήσεις και μην παραλείψετε να το σχολιάσετε ή να κάνετε ένα like.

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε